Werkvormen
Mijn werk bestaat uit;
Schilderijen in acryl, olieverf en pastel.
In acryl schilder ik het meest aangezien er op een snelle manier laag over laag gewerkt kan worden, glaceren, het transparant overschilderen in lagen vind ik een heel mooie " huid" aan de dieren, veelal paarden in mijn schilderijen geven.
Het oog is voor mij altijd een belangrijk onderdeel zoniet het belangrijkste om het karakter van het dier te treffen, wanneer het oog "spreekt", dan is voor mij het schilderij al grotendeels geslaagd.
Ook schilder ik in olieverf, altijd op de schilderijen van roestend ijzer en ook op schilderijen in gemengde technieken.
Beelden in brons:
De laatste jaren maak ik ook beelden in brons, voornamelijk beelden van Friese paarden in beweging, of op stand.
Keramiek in beelden, gebruikskeramiek en tegeltableaus
Bij de beelden en het gebruikskeramiek werk ik voornamelijk met grove chamotte, dat vind ik persoonlijk een heel prettige kleisoort om op mijn manier uitdrukking aan mijn werk te geven. Mijn werkwijze heeft door de snelle manier van werken en de kleisoort een wat grove maar speelse "huid" die door de diverse glazuren zijn eigen structuur krijgt.
Gebruikskeramiek:
Het gebruikskeramiek bestaat voornamelijk uit schalen, potten en dozen, die op een zo divers mogelijke manier weergegeven, soms in unieke vormen, met uitbeeldingen van paarden of andere dieren erop of erin verwerkt.
Waarna door het bepaalde onderwerp of gebruiksdoel, na het biscuitbakken op 900 graden een bepaald glazuur gekozen wordt wat of gespoten of met de kwast wordt opgebracht en dan vervolgens weer gebakken wordt op een temperatuur varierend van 1050 tot 1250 graden, van 1200 tot 1250 graden is een steengoedglazuur welke ook voor serviesgoed gebruikt kan worden.
Tegeltableaus:
De tegeltableaus worden doorgaans op handgemaakte tegels gemaakt van12,5 x 12,5 cm en zijn niet helemaal strak van vorm.
De tegeltableaus zijn op een " onderglazuur" manier vervaardigd, dat houdt in, op biscuitgebakken tegels met majolica beschilderd waarna er een transparante glazuur overgespoten wordt, welke mat of glanzend kan zijn naar wat het meeset past bij een bepaalde voorstelling, en daarna wordt het tableau gebakken op 1050 graden.